Zastosowanie: Odsysacz spalin BEL-SSAK służy do usuwania z garaży spalin samochodowych emitowanych przez pojazdy o stałym miejscu garażowania np. straży pożarnych, gdzie wymagana jest pełna gotowość pojazdów do szybkiego opuszczenia pomieszczenia. Może być stosowany do pojazdów posiadających rurę wydechową z boku lub z tyłu pojazdu.
Opis budowy
Zespół wyciągowy składa się z belki jezdnej - prowadnicy podwieszonej do sufitu (zalecana wysokość - ok. 4m), po której porusza się wózek jezdny z podłączonym do niego elastycznym przewodem ssącym. Pionowy odcinek posiada zamontowany uchwyt z wbudowanym elektromagnesem, służącym do przymocowania węża ssącego do zwory umocowanej na boku karoserii samochodu. Wewnątrz przewodu elastycznego jest umieszczony przewód elektryczny doprowadzający prąd do elektromagnesu. Na końcu węża zamocowana jest odpowiednio ukształtowana ssawa fajkowa. Zworę na ścianie karoserii umieszcza się w takim miejscu, aby ssawa fajkowa znajdowała się naprzeciw wylotu rury wydechowej z niewielkim dystansem. Dystans ten powinien zapewnić bezpieczne podłączenie ssawki.
W momencie wyjazdu pojazdu z garażu, wózek odsysacza przesuwa się po prowadnicy. Na wózku znajduje się wyłącznik krańcowy, który powoduje automatyczne odłączenie elektromagnesu ssawy od pojazdu. Zostanie ona podciągnięta do góry przez sprężynę umieszczoną wewnątrz przewodu elastycznego.
Nieruchomą końcówkę przewodu elastycznego należy podłączyć do instalacji wyciągowej. Zaleca się współpracę odsysacza z wentylatorem dachowym lub kołnierzowym (patrz: karta katalogowa z akcesoriami elektrycznymi). Wentylator wyciągowy może być uruchamiany ręcznie lub drogą radiową przy wykorzystaniu nadajnika radiowego. Pozostałe elementy wyposażenia elektrycznego to: zespół elektryczny ZE-SSAK, odbiornik radiowy i zespół pomocniczy. Przy wyjeździe samochodu z garażu nastąpi samoczynne wyłączenie wentylatora. Czas opóźnienia, po któym nastąpi wyłączenie wentylatora, może być regulowany.